Workshop bude probíhat v anglickém jazyce, ale bude zajištěna pomoc tlumočníka, pevně však věříme, že si porozumíme!
Na workshopu prozkoumáme základy stavby kartonových robotů poháněných BBC Micro:Bit. Ukážeme si jak propojit jednoduchou mechaniku s elektronikou a posuneme se o krok dál zapojením nástrojů umělé inteligence, jako je Teachable Machine pro rozpoznávání obrazu.
Pokračování první části, kde si kartonového robota účastníci pod vedením lektora sestaví a naprogramují.
Workshop bude probíhat v anglickém jazyce, ale bude zajištěna pomoc tlumočníka, pevně však věříme, že si porozumíme!
Maciej je zakladatelem projektu Cardboard Robots, jedinečného přístupu k praktickému učení, který kombinuje robotiku s jednoduchými a udržitelnými materiály. Jeho inovativní stavebnice a workshopy podporují kreativitu, řešení problémů a technické dovednosti, čímž činí výuku technologií přístupnější a poutavější. Více než 15 let se věnuje výuce kreativního využití technologií a vedení workshopy o robotice, kreativním kódování a stavbě hudebních nástrojů pro děti i dospělé. V roce 2013 založil první polskou laboratoř Fab Lab, o rok později vzdělávací technologický stratup LOFI Robot.
Příspěvek se zaměří na inovace od Google, které učitelům pomáhají v jejich denní práci. Hlavními tématy budou Učebna Google a Google Gemini, dva nástroje, které významně obohacují výuku a vzdělávání. Představíme si nové funkce pro personalizované učení, novinky v oblasti analytiky a hodnocení žáků a také AI nástroje Gemini App a NotebookLM.
Josef Dašek je koordinátorem Google for Education v České republice a na Slovensku. V oblasti digitálního vzdělávání se pohybuje více než 7 let. Předtím působil v Národním pedagogickém institutu České republiky na pozici tajemníka DigiKoalice, je spoluzakladatelem Internetového institutu. Vystudoval Univerzitu Karlovu v Praze a je fanouškem anglického fotbalu.
Radovan je certifikovaným trenérem Google for Education, který se technologiím Google ve vzdělávání věnuje již více než deset let. Svými zkušenostmi a praktickými tipy pomáhá učitelům i školám efektivně využívat moderní nástroje pro výuku. Kromě nadšení pro digitální inovace je také vášnivým cestovatelem, který rád objevuje nová místa a kultury.
Už jste někdy pracovali s digitálními pomůckami jako jsou digitální mikroskop a bezdrátový senzor teploty. Děti to zvládají a baví je to! Přijďte si to také vyzkoušet.
Představíme si širokou škálu technologií, které můžeme ve škole využívat a v průběhu workshopu si některé i prakticky vyzkoušíme.
Jana je učitelka geografie, biologie a lektorka vzdělávacích programů. S nadšením nasazuje rozličné technologické vychytávky do praxe, počínaje cloudovými řešeními, on-line aplikacemi přes digitální mikroskopy, bezdrátová čidla, 3D tisk až po drony. Ráda řídí EDUbus.
Propojení kreativity, IT dovedností, matematiky i prosté manuální zručnosti - to vše můžete rozvíjet s technologiemi jako EDUstrojky, 3D tiskárna, gravírka. Přijďte se inspirovat, co ve škole lze, a třeba i vyzkoušet - soustruh, brusku, pilku, vrtačku, 3D modelování i tisk.
Malý teoretický vhled, instruktáž a hurá na to. Alespoň krátký let by si měl vyzkoušet každý účastník. Co s nimi ve škole? Jak zpracovat pořízené záběry? I o tom by mělo být naše setkání.
Jiří je učitel, lektor vzdělávacích programů pro žáky i učitele, zakladatel společnosti EDUteam a spolu s kolegy hlavní tvůrce projektu EDUbus, v němž rovněž funguje jako řidič. Rád zkouší nové technologie, učí se nové dovednosti, vyhledává technologie využitelné pro rozvoj žáků a studentů ve školním prostředí. Své nadšení šíří mezi pedagogy.
Jak jsme na tom s trpělivostí? A co naše děti? Lze vést děti k trpělivosti. Proč je pro nás v životě důležitá? Workshop představí trpělivost a další ctnosti jako výchovný nástroj, který pomáhá formovat náš charakter. Tzv. výchova ke ctnostem je ucelený program částečně inspirovaný ze zahraničí, k němuž se u nás přiklání stále více škol, kterým záleží na osobním růstu svých žáků. Přijďte ochutnat pár aktivit, které lze zařadit i do výuky.
Anežka vystudovala obor Učitelství pro 1. stupeň a Evangelickou teologickou fakultu, obor Sociální a pastorační práce. Na Základní škole Navis působí od roku 2011. Zajímá se o inkluzi a výchovu ke ctnostem, důležitý je pro ni individuální přístup a dobré vztahy mezi žáky. Ve škole učí také náboženství a stará se o školní knihovnu. Věří, že jako učitelka může dělat svět lepším skrze výchovu a vzdělávání mladší generace, aby vyrostla v samostatné jedince, kteří se dokáží prospěšně zapojit do společnosti.
Přijďte se inspirovat, jak vy či vaši kolegové-angličtináři mohou na vašich školách vést hodiny venku v přírodě a přitom rozvíjet nejen slovní zásobu a jazykové dovednosti dětí, ale i cíleně posilovat jejich vztah k přírodě, k sobě samým a i ke svým spolužákům. Workshop bude veden v českém jazyce a zváni jsou všichni napříč vzdělávacími oblastmi. Více o projektu na www.allies.education.
Vzdělávání je její velkou vášní. Martina se od roku 2008 v organizaci NaZemi věnuje podpoře učitelek a učitelů v oblasti globálního vzdělávání a kritického myšlení. Několikaletá praxe na základní škole ji v posledních letech dovedla k tématům efektivního rozvoje dovedností a kompetencí, k projektové a integrované výuce. Srdce ji nyní táhne k učení venku v přírodě.
V dnešním chaotickém digitálním světě, kde hrozí "brain rot" a ztráta soustředění, může Aikido poskytnout klid, soustředění a tolik potřebnou rovnováhu. Stejně jako nové RVP, i Aikido klade důraz na rozvoj člověka jako celku, propojením jeho tělesné a duševní stránky. Workshop propojuje prvky z tradičního japonského bojového umění Aikido s moderními požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV) a nabízí inovativní přístupy k podpoře celostního rozvoje žáků. Je určený pro pedagogy, kteří hledají způsoby, jak efektivně čelit negativním vlivům moderní doby, jak podporovat harmonický rozvoj osobnosti žáků. Nabídne praktická cvičení i vzdělávací strategie.
Seznámíte se s Aikido jako s nástrojem pro "aktivní vzdělávání", které prostřednictvím propojení mysli a těla podporuje: rozvoj koordinace a rovnováhy těla a mysli; komunikaci a spolupráci mezi žáky; koncentraci, mindfulness a wellbeing.
Aikido může přispět ke zlepšení energie, zdraví, mentální bystrosti a podpoře zdravého životnímu stylu Vás i Vašich žáků.
Otakar cvičí Aikido od roku 1992. Od roku 2005 Aikido vyučuje dospělé a děti. Třináct let je hlavním instruktorem v oddíle Aikido Sekai dojo na Praze 6. V současné době učí na Fakultě strojní ČVUT v Praze.
Radek je učitel informatiky, koordinátor a metodik ICT na základní škole. Rád objevuje japonskou kulturu, hraje na shakuhachi, trénuje Aikido a propadl lásce k čaji. S iniciativou AI dětem připravil AI kurikulum pro 2. stupeň.
Clashing EDU je online prostředí s prvky moderních deskových a karetních her, ve kterém si žáci mohou vyzkoušet role oběti i agresora, včetně různých obranných strategií. Clashing EDU umožňuje: role oběti i agresora (Žáci simulují kybernetické útoky a učí se hrozby i obranu.), rozvoj obranných strategií (Hra podporuje kreativní obranu proti útokům.), bezpečné chování (Učí základy bezpečnosti v digitálním světě od mladého věku.).
Kuba je kreativní duší s mnohaletou zkušeností v oblasti videoprodukce (tvorba svatebních videí, reklamních spotů a dalších videoprodukčních služeb). Jeho vášeň pro nové technologie a neustálý zájem o inovativní témata školení z něj dělají oblíbeného lektora. Kromě toho má za sebou úspěšnou kariéru jako manažer evropských projektů financovaných z MŠMT, což mu přineslo cenné zkušenosti a vhled do světa administrativy a financování českých škol.
Jarda je IT a technický guru. Díky dlouholeté praxi na dvou středních školách je ve školství jako ryba ve vodě. Hluboké porozumění IT a technickým konceptům z něj činí vynikajícího lektora, který dokáže složité informace předávat srozumitelným způsobem. Jeho vášeň pro technologie je nakažlivá, a interaktivní výukové metody velmi inspirující.
Robotika a čeština – na první pohled nečekaná kombinace, ale co když právě technologie mohou oživit slohové psaní? V tomto workshopu propojíme programování s českým jazykem a ukážeme, jak může HP robot Otto (a obecně zapojení robotiky a technologií) inspirovat žáky k novému pohledu na neoblíbené slohové práce...
Společně vybereme vhodné slohové útvary – popis robota, vyprávění z jeho perspektivy nebo pracovní postup při programování? Možností je mnoho! Zapojíme AI do brainstormingu – pomůže nám hledat zajímavé úhly pohledu a rozvíjet nápady. Krátkou slohovou práci napíšeme. A na závěr necháme AI posoudit naše texty – chatbot je vyhodnotí podle kritérií, která si společně stanovíme, a využijeme tak formativní hodnocení v praxi. Cílem je propojit kreativní psaní s moderními technologiemi a AI, a ukázat, že i sloh může být zábava! Přijďte objevit nový přístup k češtině!
🏆 Nejlepší slohová práce bude odměněna! 🎁
Lukáš je Education Manager ve společnosti Moravia Consulting. Stojí za organizací workshopů a webinářů, které otevírají dveře do světa robotiky, 3D tisku, skenování a dalších moderních vzdělávacích technologií. Účastníci si na nich mohou nejen vyzkoušet práci s širokou škálou inovativních pomůcek, ale také načerpat inspiraci pro tvorbu vlastních projektů, přizpůsobených dovednostem dětí i učebním plánům.
Peter vystudoval aprobaci matematika a náboženská výchova ve slovenském Ružomberku. V současné době učí fyziku a informatiku na Základní škole a gymnáziu Navis ve Světicích, vede kroužky robotiky a programování pro děti. Baví jej propojovat strojové učení pomocí Scratche s různými robotickými hračkami. Má rád matematiku, linux, opensource, běhání a basketbal.
Během workshopu si představíme návod, jak žáky zapojit do tvorby návrhů, které mohou zlepšit prostředí vaší školy. Aktivita podporuje rozvoj týmové spolupráce, vizuálního myšlení a digitální kompetence. Díky této aktivitě se mohou žáci naučit, jak své nápady vizualizovat a proměnit je v konkrétní návrhy, které mohou mít reálný dopad na jejich okolí. Věříme, že tato dovednost bude pro děti přínosná nejen ve škole, ale i v jejich dalším životě.
Klára je expertka v oblasti digitalizace se zaměřením na sektor veřejných služeb. Její vášeň pro rozvoj digitálních kompetencí ji vedla k založení inovativní vzdělávací platformy Letem eSvětem. Jako seniorní lektorka se věnuje IT business analýze v neziskové organizaci Czechitas a zároveň řídí laboratoř zaměřenou na IT a virtuální realitu v pardubické SFÉŘE. Od roku 2018 se Klára intenzivně věnuje průzkumu možností aplikace umělé inteligence, přičemž klíčový milník v její kariéře představoval projekt zaměřený na potenciální využití AI v bezpečnostních složkách ve Velké Británii. Momentálně také pracuje v týmu AIEduLab, kde se věnují integraci umělé inteligence do vzdělávacího prostředí.
Během workshopu si projdeme klíčové principy formativního hodnocení bez zbytečných mýtů, předsudků a teoretických definic. Představím způsoby zpětné vazby, které efektivně využívám ve své výuce, které podporují motivaci žáků a vytváří bezpečné prostředí bez zbytečného stresu. Společně se zamyslíme nad tím, co nám pomáhá při hodnocení žáka.
Milan učí informatiku a hudební výchovu na ZŠ Staňkov. Snaží se o zapojení digitálních technologií do vzdělávání, především pak o jejich smysluplné využití napříč různými předměty. Je členem skupiny GEG Učte s námi a v současné době působí jako ambasador eTwinningu v ČR.
Inspirativní workshop nabízí praktický úvod do digitálního vzdělávání. Cílem tohoto semináře je představit pedagogům praktické možnosti digitální výchovy a aktivity pro rozvoj informatického a logického myšlení bez použití elektroniky, na koberci a hravou formou. Představíme zásobník úkolů pro podporu rozvoje informatického a logického myšlení. Vše názorně, jednoduše a screenless (bez elektroniky). Náplň semináře vychází z programu Malá digitální univerzita. Vhodné pro MŠ i ZŠ.
Šárka vystudovala PedF UK obor Pedagogika předškolního věku se zaměřením na tělesnou výchovu. Jako hlavní metodik spolupracuje od roku 2014 s neziskovou organizací Malá technická univerzita, která se zabývá technickým a digitálním vzděláváním pro děti mladšího školního a předškolního věku. Jejími srdečními organizacemi jsou Skaut a Sokol.
Během workshopu si účastníci vyzkouší konkrétní prompty i hotového asistenta, který žáky místo pouhého sdělování informací vede k samostatnému promýšlení a argumentaci. Využití chatbota jako „asistenta pro rozvoj myšlení“ představuje univerzální přístup k zapojení generativní umělé inteligence do výuky. Namísto pouhého poskytování rychlých odpovědí vedou chatboti žáky ke komplexnímu uvažování, čímž přirozeně rozvíjejí jejich argumentační a kritické dovednosti.
Přineste si vlastní notebook nebo tablet. Předem proveďte registraci v ChatGPT.
Eva je spoluzakladatelkou iniciativy AI dětem. Naplno se věnuje vzdělávání v oblasti technologií se zaměřením na umělou inteligenci od roku 2020. Je tvůrkyní vzdělávací koncepce Kurikula umělé inteligence pro ZŠ a SŠ. Vytvořila více než 70 metodických materiálů pro digi vzdělávání. Spolupracuje na aplikaci Tiny pro personalizované vzdělávání. K tématu umělé inteligence ji přivedl syn Oskar. Dříve se věnovala designu pod značkou designity.cz.
Seminář se zaměřuje na rozpoznání, rozvoj a podporu talentovaných žáků. Při objevení nadaného žáka je klíčové projevit empatii, pochopení a poskytnout individuální přístup, aby se jejich talent nepromarnil. Seminář zdůrazňuje důležitost umožnit těmto dětem vyniknout a být vidět, čímž se stávají pozitivními vzory pro ostatní. Nadaní žáci často čelí výzvám v sociálních interakcích a mají specifické potřeby, které je třeba respektovat. Program obsahuje inspirativní příklady úspěchů práce s talentovanými dětmi a upozorňuje na problémy, které mohou nastat při nedostatku podpory ze strany školy a okolí. Důraz je kladen na to, že správná podpora nadaných žáků může mít pozitivní dopad na budoucnost celé společnosti.
Seminář je určen pro učitele, kteří chtějí obohatit svou výuku hudby o nové, kreativní přístupy. Jsem zkušená učitelka ZŠ, hrající na sedm hudebních nástrojů, a ráda se podělím o své osvědčené metody. Účastníci se naučí základní doprovody na různé nástroje, které zvládne každý, i bez předchozích dovedností. Představím muzikogramy a jednoduché metody, jak naučit děti Českou státní hymnu. Budeme pracovat s lidovými písněmi a pohybovými hrami, které děti milují. Ukážu, jak propojit hudbu s moderními technologiemi, od YouTube po tvořivé PC aplikace do hudební výchovy. Praktické rytmické doprovody a aktivity pro hru na tělo oživí každou hodinu hudební výchovy. Vše lze realizovat i s cimbálem, což dodá semináři jedinečný zvukový rozměr.
Marcela je vítězkou ceny Global Teacher Prize 2021. Mnoho let se věnuje pedagogice jako učitelka 1. stupně ZŠ, lektoruje vzdělávací akce pro pedagogy a je autorkou originálních výukových materiálů pod značkou Kreativní vyučování. Jejím cílem je motivovat a inspirovat nejen své žáky, ale i kolegy pedagogy. Učí také zpěv a hru na hudební nástroje, jako jsou cimbál, housle a klavír, založila několik dětských hudebních těles.
Nově vystavené RVP dávají školám nebývalou svobodu v tom, kterak se vymanit z tradičních hranic jednotlivých technických a přírodovědných disciplín. Jak realizovat hodinu tak, aby vedle badatelských žákovských experimentů došlo i na rozvoj digitálních gramotností a informatického myšlení? Jak snadno a přirozeně přeskakovat druhdy ostře vymezené hranice školních předmětů? Co je to STEM? Jaké máme nástroje na STEM výuku? Účastníci WS si vše sami vyzkoušejí na příkladech práce se systémem PASCO Scientific.
Fyzik a filozof, který se zajímá o historii i budoucnost (nejen vědeckotechnického) poznání. Na stará kolena se učí programovat a nestačí se divit, jak se svět techniky proměňuje doslova před očima a pod rukama. Svůj údiv a poznatky se snaží šířit mezi učitele.
Během workshopu se seznámíme s praktickými možnostmi využití různých krokových robotů Blue-Bot, Matatalab/Talebot, VEX123, iRoot a mTiny ve výuce na 1. stupni ZŠ. Účastníci získají přehled o tom, jak tyto roboty pomáhají rozvíjet logické myšlení, prostorovou orientaci a základní dovednosti algoritmického myšlení u mladších žáků.
Hanka působí od září 2019 v Centru technického vzdělávání Půda při Městské knihovně Polička. Při rodičovské dovolené začala učit a do června 2024 učila informatiku na Gymnáziu Jana Keplera v Praze. Ve své práci se zaměřuje především na rozvoj informatického myšlení prostřednictvím robotiky, hravého programování, 3D modelování a 3D tisku. Zajímá se o využívání technologií napříč předměty a o propojování formálního a neformálního vzdělávání.
Děti v Česku se ve škole začínají učit číst později než jejich vrstevníci v anglosaských zemích. Výuka angličtiny jako druhého jazyka ale stále častěji začíná už v první třídě. Co to znamená pro volbu materiálů a způsobu výuky? Při našem setkání budeme společně hledat odpovědi právě na tuto otázku.
Ondřej začínal jako učitel na Arcibiskupském gymnáziu v Praze, nyní má na starost výuku angličtiny na Základní škole a gymnáziu Navis ve Světicích u Říčan. Rád (se) učí a baví ho cizí jazyky. Je mu dobře na čerstvém vzduchu a v pohybu. Uklidňuje ho řád, pravidelnost a jasně stanovené cíle. Těší ho poznávat nové věci a je rád, že každý den přináší výzvy.
Přijďte se dozvědět, jak lze realizovat projektové dny vevnitř i venku s pomocí zbrusu nové metodiky Mary´s Meals: GENERACE BUDOUCNOSTI pro 2. stupeň ZŠ. Tato online publikace nabízí inspiraci, jak lze poutavě a interaktivně seznámit děti s konceptem SDGs (Cíle udržitelného rozvoje), s tématem hladu a významu vzdělání z globálního pohledu a zároveň děti podpořit v rozvoji dovedností a kompetencí pro 21. století. Metodiku naleznete ke stažení zde.
Kristýna se v neziskovém sektoru angažuje zejména v rámci Mary’s Meals, kde ji oslovila adresná a efektivní pomoc nejpotřebnějším. Poskytování jídla dětem v místě jejich vzdělávání vnímá jako způsob, jak zachraňovat životy a přispívat ke globální stabilitě. Zaměřuje se na budování vztahů s místními samosprávami a firmami, rozvoj Mary’s Meals v regionech a její prezentaci na školách i mezi seniory. Podílí se také na duchovní podpoře hnutí.
Vzdělávání je její velkou vášní. Martina se od roku 2008 v organizaci NaZemi věnuje podpoře učitelek a učitelů v oblasti globálního vzdělávání a kritického myšlení. Několikaletá praxe na základní škole ji v posledních letech dovedla k tématům efektivního rozvoje dovedností a kompetencí, k projektové a integrované výuce. Srdce ji nyní táhne k učení venku v přírodě.
Jan vystudoval PedF UK v oborech Hudební výchova a Anglický jazyk. Má za sebou 12 let praxe jak na gymnáziu, tak na základní škole. Od roku 2014 je ředitelem Základní školy Navis. Učitelem chtěl být odjakživa, baví ho pořádání akcí pro děti a tvořivá hudební činnost. V posledním roce spolupracuje s Českou školní inspekcí na tvoření metodických doporučení v oblasti individuálního přístupu. Věří, že škola s pevnými hodnotami a laskavým přístupem je pro děti nejlepší vklad, který jim můžeme poskytnout.
Vincibot od společnosti Matatalab je vzdělávací robot pro děti od 8 let s unikátní schopností precizního kreslení a rýsování, který umožňuje intuitivní programování i pro začátečníky.
Na workshopu prozkoumáme jedinečné schopnosti tohoto robota, který propojuje technologii s výtvarnou výchovou a matematikou. Naučíme se využít jeho přesnost při kreslení geometrických tvarů, vzorů a obrazců. Zjistíme, jak Vincibot pomáhá pochopit matematiku vizuální a hravou formou a zároveň rozvíjí kreativitu i technické dovednosti.
Objevíme nové možnosti propojení informatiky s dalšími předměty pomocí moderních technologií.
Přijďte se inspirovat a vyzkoušet, jak Vincibot přináší do výuky nový rozměr!
Peter vystudoval aprobaci matematika a náboženská výchova ve slovenském Ružomberku. V současné době učí fyziku a informatiku na Základní škole a gymnáziu Navis ve Světicích, vede kroužky robotiky a programování pro děti. Baví jej propojovat strojové učení pomocí Scratche s různými robotickými hračkami. Má rád matematiku, linux, opensource, běhání a basketbal.
Lukáš je Education Manager ve společnosti Moravia Consulting. Stojí za organizací workshopů a webinářů, které otevírají dveře do světa robotiky, 3D tisku, skenování a dalších moderních vzdělávacích technologií. Účastníci si na nich mohou nejen vyzkoušet práci s širokou škálou inovativních pomůcek, ale také načerpat inspiraci pro tvorbu vlastních projektů, přizpůsobených dovednostem dětí i učebním plánům.
V době, kdy AI může psát texty za nás, se nabízí otázka - má ještě smysl učit děti psát všemi deseti? V tomto interaktivním workshopu společně objevíme, proč je tato praktická a užitečná dovednost důležitější než kdy dřív.
Ukážeme si, jak gamifikace a moderní metody mohou tuto tradiční dovednost učinit zábavnou a relevantní pro digitální generaci.
Účastníci si odnesou: Praktické tipy pro motivaci žáků v době AI, ukázky gamifikovaných aktivit pro výuku psaní, pochopení neurologických benefitů psaní všemi deseti, představu, jak psaní na klávesnici zapadá do širší digitální gramotnosti.
Workshop je vhodný pro učitele všech stupňů škol i předmětů.
Lukáš je zakladatel vzdělávacího projektu Psaní Hravě, který už téměř 10 let pomáhá školám učit děti efektivně psát všemi deseti. Kombinuje v sobě zkušenosti podnikatele, učitele a kouče s hlubokou znalostí technologií včetně AI. Specializuje se na propojování tradičních dovedností s požadavky budoucnosti a pomáhá ostatním nacházet stabilitu v době rychlých změn. Věří, že i v éře umělé inteligence zůstávají některé základní dovednosti klíčové - jen je třeba je učit inovativně a s pohledem do budoucnosti.